dijous, 19 de novembre del 2009

BLACKBERRY, GPS I APLICACIONS VARIES

Aquests dies m'he canviat la meva Blackberry 8800 per una Curve 8900 i la veritat és que estic enganxat. Per alguna cosa se les coneix com crakberrys, suposo.
El fet és que fa dos anys quan em vaig mirar i remirar el tema de les aplicacions que ens permetessin aprofitar una PDA amb GPS per gravar rutes, seguir-les, etc., no vaig trobar massa cosa al mercat i vaig optar per l'aplicació de ALL SPORTS GPS.
Aquesta aplicació de Trimble Outdoors, m'ha funcionat força bé, però té un error en el càlcul dels desnivells. Això i el fet que sigui de pagament, ha fet que aprofitant el canvi de PDA hagi tornat a mirar totes les aplicacions disponibles. I el fet és que en dos anys han aparegut moltes, i bastants que son gratuïtes.

Nogago (www.nogago.com): és una aplicació per navegació i no tant per gravar les rutes i els resultats. És útil si el que volem és guardar una ruta en la PDA i seguir-la fent geocaching.
MapMyTracks (www.mapmytracks.com): és una aplicació per gravar les nostres sortides. La seva web està força bé però no m’acaba de convèncer l’aplicació ni la web, ni els embeds dels mapes.
GPSED (www.gpsed.com): aquestà aplicació està molt bé quant al software per la PDA. Potser és la millor en aquest aspecte. Permet afegir fotos sobre la ruta que estem fent. El punt en contra és que la web està enfocada més per viatges que per esports i no dona molta informació, ni perfil d’alçades, etc.).
Everytrail (www.everytrail.com): per mi un dels finalistes ja què l’aplicació està força bé, i també permet fer fotos sobre el track, però a part, la seva web està força bé i dona bastant joc. Es poden crear i modificar rutes. Dona dades d’alçada, de velocitat, etc. Una bona opció si us agrada afegir fotos en les vostres sortides.
Sportypal (www.sportypal.com): una aplicació molt bona amb la millor aparença de totes. Està en procés una aplicació només per bike. L’aplicació per la PDA és normal i serveix per gravar les dades i saber temps, mitja i calories cremades. L’eina potent és quan ho passem a la web, on tenim moltes estadístiques i moltes possibilitats de veure les nostres dades. L'embed dels mapes son els millors amb diferencia.
SMAP (www.sanoodi.com): Aquest aplicació no l’he pogut provar per ara. La tinc pendent de provar. La web sembla sencilla en comparació a Sportypal, però en canvi sembla que l’aplicació per la PDA és molt completa. Sembla que és la única que permet crear o pujar una ruta al mòbil i seguir-la (a part del nogago).

Aquest és el punt clau, el poder no només gravar les sortides, posar fotos, treure els embeds, etc. sinó que a sobre, poder enviar rutes a la PDA per fer geocaching. Aquí ja entrem en aplicacions de pagament.
A part de tot això, existeixen molts portals on es comparteixen rutes tipus www.mapmyrides.com.

Jo per ara, estic provant Everytrail i Sportypal, i segueixo buscant d’altres.

Espero que us serveixi d’ajuda.