diumenge, 11 d’octubre del 2009

VOLTA PEL BAGES

Sat, Oct 10, 2009 - 71.23 km [Ciclismo]
71.23 km en 04:18:24 horas a 16.50 km/h

Bé, ahir vam aprofitar que teniem tota la tarda lliure sense cap compromís per fer una sortida llarga. La idea era fer quilòmetres sense importar-nos massa el ritme i passar tota la tarda. La idea inicial era anar cap a a la Torre del Moro per Castellnou per llavors apropar-nos a Sant Cugat del Racó i d'allà anar a Castelladral. Un cop allà la idea era decidir que fer depenent de l'hora i dels camins marcats, ja què aquesta zona no ens la coneixem massa. La realitat va ser que un cop a Sant Cugat del Racó vam seguir les indicacions de la Selenika ja què les marques encara estàn intactes. Un cop estàvem a 3 quilòmetres de Castelladral vaig desestimar pujar-hi ja què no era pista i haguéssim hagut d'anar amb la btt a l'esquena. Per tant, vam seguir el camí 179-1 que ens portava de nou cap a Castellnou, però vam decidir seguir cap a Callús. Fins aquest tram tota la ruta és bastant dura amb pujades molt fortes i bastant trencacames en general. Un cop a Callús vaig decidir allargar la ruta però vaig calcular malament i vaig arribar gairebé de nit. Vaig agafar la carretera secundària que passa pel Cal Rojas per arribar a Sant Joan. D'allà vam passar per la pujada de la pressó per apropar-nos a Santpedor fins a l'Ermita de Sant Francesc. D'allà, i vist que es feia fosc, vam haver de cremar les forces que quedaven per agafar el camí de la Ruta del Terme fins a Sallent.
En resum, va ser una ruta llarga, amb els primers 40-50 quilòmetres trencacames i els últims més planers que ens aniràn bé per les cames.
Com a pendent, em queda arribar un dia a Cardona. Pel que vaig veure, el camí està marcat i en total serien uns 80 quilòmetres desde Sallent. A veure quin dia m'animo a provar sort.