dimarts, 8 de desembre del 2009

COGULLÓ DE CAL TORRE

Tue, Dec 08, 2009 - 52.00 km [Ciclismo]
52.00 km en 03:20:49 horas a 15.51 km/h

Després de pujar al Cogulló de Cal Torre el passat mes de gener, em va quedar clar que és una ruta que cal fer de tant en tant. Els 10 quilòmetres de pujada des de Rajadell fins al cim son prou durs com per deixar satisfet a qualsevol i van molt bé per fer cames. A més acompanyen unes bones vistes de tot el Pla de Bages, de Montserrat, etc.
Feia dies que la tenia al cap i aquest matí hem fet una bona matinada per estar a Manresa a les 8.00 am i sortir direcció Rajadell. Avui he anat amb la companyia del meu cunyat, que també la va fer amb mi al gener passat.
Per tant, hem sortit de Manresa quan el dia encara no s'havia obert i estavem a uns 5-6 ºC de temperatura. El primer tram per la carretera vella de Rajadell el fem mig adormits i intentant entrar en calor, però ha costat una mica. Per això hem decidit fer la parada a Rajadell i no a Castellfollit i així fer allà un café ràpid per tal d'acabar de despertar el cos. Després de la parada técnica ens quedava la pujada fins al cim, la qual hem fet sense preses per anar mirant el paisatge i fer quatre fotos, ja què avui haviem agafat la càmera!
Quan hem arribat al cim, ens hem estat un 10 minuts descansant i fent algunes fotos però feia prou vent i hem decidit seguir la ruta cap a Manresa.

Tornem al camí per on haviem vingut i baixem cap a Castellfollit de Boix. El camí està marcat des de Rajadell i no té pérdua. A part, tot fa baixada i per tant, en poc temps estem arribant a Manresa per la zona de Suanya. Un cop allà, parada técnica per rentar les bicicletes i tornada cap al punt de sortida.
Aquesta ruta està força bé ja què el primer tram és dur amb el camí cap a Rajadell i la pujada fins el cim del Cogulló, però un cop allà tot fa baixada. En total, gairebé 1.000 metres de desnivell acumulat en pujada en 50 quilòmetres, però que els fas gairebé tots en els primers 25. Per tant, es bastant dura.
En les seguents sortides espero anar a la Mussarra, que també és força dura i ja cap al Nadal alternar sortides més suaus per camins més familiars, a l'espera del 2010 i del fred. A part, encara tinc pendent d'anar cap a Cardona, o sigui que tinc temes per distreure'm i obrir nous camins que no conec.

Unes fotos durant la pujada amb la famosa Z al fons:

I unes fotos del cim:

Aquí, com sempre, el track segons el GPS on podeu veure les dades i els perfils, i a part, exportar el fitxer en format GPX: